Hva gjør jeg ved bilskade?

Når uhellet er ute og man har fått en skade, så anbefaler vi følgende prosess:

Når skaden er ikke veldig stor og hvor bilen fortsatt er fullt fungerende:

Eksempler på skader: lakkskader, mindre bulker, kantkjørte felger etc.

Veldig ofte er skader så rimelig å reparere hos MPS Micropaint at det ikke er lønnsom å benytte seg av forsikringen, derfor er det lurt å sjekke pris på reparasjon av din skade før du ringer forsikringselskapet. Er skaden større og det er økonomisk forsvarlig å bruke forsikringen så hjelper vi deg selvfølgelig deg med det.

MPS Micropaint verksteder har avtaler med de fleste forsikringsselskaper.

Når skaden er veldig stor og du er sikker på at forsikringen må involveres:

  • Meld skade til ditt forsikringsselskap gjennom deres websider eller tlf.
  • Send deretter en mail direkte til ditt nærmeste verksted og avtal en time for taksering.

Ved taksering:

  • Møt opp til avtalt time med nyvasket bil for å sikre at alle skader avdekkes
  • Ta med skadenummer og leiebilopplysninger
  • Se over bilen i for eventuelle gamle skader eller om du ønsker andre ting utbedret samtidig.
  • Gjennomføring av takst / timebestilling tar som regel under 30 minutter
  • Etter forhåndstakseringen, får du en time for reparasjon
  • Vi bestiller leiebil etter din dekning og den står her når du leverer bilen for reparasjon.
  • Vi sender inn ferdig laget takst til ditt forsikringsselskap og bestiller deler så fort denne er godkjent.

Levering av bil for reparasjon:

  • Ta ut større ting og personlige eiendeler av bilen
  • Pass på at nøkler til låsebolter og hengerfeste ligger i bilen
  • Innlevering til avtalt tid.

Hente ferdig bil:

  • Vi informerer deg når din er bil er ferdig
  • Eventuell egenandel betales når du henter bilen din
Vipps, så er bilen fin igjen!