Title Image

Derfor bør du reparere bulken på din Tesla hos småskadeekspertene

Som Tesla-eier er du nok smertelig klar over at bilen din ikke har et eget lakk- og karosseriverksted, noe som kan gjøre at du ender opp på et litt tilfeldig verksted.

Småskadeverkstedet MPS Micropaint er Tesla-eieres venn i nøden når et uhell først har skjedd. Har du sneiet den lekre bilen i en kant på vei ut fra parkeringsplassen i hui og hast? Er lakken gnisset ned? Kanskje det er snakk om en aldri så liten bulk?

Når uhellet først er ute gjelder det å finne noen som ikke krever en formue for noe som kan repareres billigere. Men drar du derimot til MPS Micropaint med småskadene dine kan du minimere kostnadene og raskt være ute på veien igjen. Bra for deg, bra for bilen, og mest av alt, bra for lommeboka!

– Er du i tillegg medlem av Tesla Owners Club Norway (TOCN) sier det seg selv at du bør komme til oss. Vi samarbeider nemlig med klubben og gir alle medlemmer 11 % rabatt på all reparasjon, forteller René Toft Andersen som er daglig leder for MPS Micropaint Ensjø.

Les mer om samarbeidet med TOCN her.

Tar imot alle små og mellomstore skader

– Vi er eksperter på Tesla fordi vi over hele landet jobber med disse bilmodellene nesten daglig. Alle MPS-butikker er godkjent av produsenten for å reparere skader på alle Tesla-modeller.

René forteller at de fikser alle typer små- og mellomstore skader.

– Jeg har nettopp hentet en Tesla med bulk i bakluken, som vi skal massere ut igjen. Ellers får vi veldig ofte inn Tesla X. Denne modellen har litt feiljusterte dører bak, som gjør at lakken gnisses bort. Da setter vi på plastbeskyttere og lakkerer over. Men vi fikser stort sett alt mulig!

René forteller at grensen for hva verkstedet kan reparere går ved større karosseriskader.

Ukentlig behandling av Tesla-modeller

På MPS Ensjø er Teslaer med småskader vanlig kost. René forteller at de i snitt fikser fire Teslaer i uka.

– Vi har en avtale med Tesla Skøyen. De ringer hit når de får inn biler med småskader. De fleste vi fikser er gjennom produsenten, men privatpersoner kommer også til oss for å få en gratis vurdering og for å fikse skadene, sier han.

– Hvorfor burde Tesla-eiere komme til MPS Micropaint med småskadene sine?

-Først og fremst fordi vi kan det vi driver med og gjør det til en billig penge.

Smart Repair gir gunstige priser

MPS Micropaint benytter såkalte Smart Repair-metoder. Dette er et samlebegrep for prosesser og spesialutstyr som begrenser materialbruk, driftskostnader og tidsbruk som sparer tid og penger – uten kompromiss i kvalitet.

Alle Tesla-biler har et karosseri i aluminium. Dette gjør at det kan bli veldig dyrt å reparere småskader med tradisjonelle metoder – hvor deler byttes ut i stedet for å fikses. Velger du derimot et småskadeverksted kan du spare en hel del.

– Vi er tross alt eksperter på småskader, sier René lurt.

Har du en bulk eller ripe du ønsker vurdert? Hos MPS MPS Micropaint får du en skadevurdering helt gratis! Kom innom ditt lokale MPS Micropaint-verksted eller få et pristilbud på nett her.

Vi har noen priseksempler hos MPS Micropaint her:

• Ripe i lakk:  Fra kr 2750,–
• Mindre bulk: Fra kr 1500,–
• Kantkjørt felg: Fra kr 1500,–
• Skade på støtfanger: Fra kr 2750,–